Nieuws

Leuk nieuws!

Lieve allemaal,

We zitten midden in onze vakanties, maar we willen toch nog graag even een nieuwtje met jullie delen! Zoals velen van jullie al weten, werken we op dit moment hard aan de realisatie van een nieuw project. Een landelijk uit te geven magazine met de naam Touchdown. Met dit magazine willen we een brede doelgroep bereiken die open staat om anders naar het leven te kijken. Dus niet alleen personen die bekend zijn met Down maar juist ook degenen die weinig (tot niets) hiermee hebben. Zodat zij op een speelse manier meer kennis krijgen over Down en er hopelijk meer begrip voor gaan opbrengen. Meer begrip geeft uiteindelijk ook meer acceptatie is onze ervaring. Dat doen we niet alleen, maar tesamen met Boeijende Zaken, een organisatie-, communicatie- en creatiebureau.

Het wordt zeker geen magazine dat Down uitstraalt, maar de doelgroep wordt op een andere manier met het onderwerp in aanraking gebracht. 40% van de inhoud gaat over Down, waarvan deels indirect en deels direct. De overige 60% hangt aan een van de thema's maar gaat niet over Down. De lezers worden door een juiste balans in een mix aan onderwerpen het magazine in getrokken en al lezend en kijkend geraakt door Down zonder overstelpt te worden door het onderwerp.

Het magazine krijgt een moderne uitstraling (gekenmerkt door zuiverheid, puurheid en aandacht voor beeld). Hoewel uniek in haar opzet lijkt het qua thematiek op bladen als Happinez, Aandacht en dergelijke. Het is een magazine met een grote "bewaarfunctie". De planning was het magazine eenmalig uit te brengen begin november 2013. We willen het net als het boek De Upside van Down 5 jaar geleden sturen aan verloskundigen en gynaecologen en we willen het graag in de winkel hebben voor de losse verkoop. We gingen uit van een oplage van 15.000. Maar hoe meer hoe beter natuurlijk, want we willen onze boodschap bij een zo groot mogelijk publiek onder de aandacht brengen.

En nu het nieuws: in onze zoektocht naar mogelijkheden voor distributie zijn we in gesprek geraakt met een partij die het blad aan 80.000 vrouwen wil gaan geven! Hoe cool is dat!! Naast het feit dat dan echt een groot deel van de maatschappij kan lezen over Downsyndroom wat dat met zich meebrengt, schept het ook mogelijkheden advertenties te gaan plaatsen, zodat de funding ook makkelijker te realiseren is. Om wie het gaat houden we nog even in het midden tot alle details ook geregeld zijn, maar het is in ieder geval al fantastisch nieuws!

Goede ideeën welkom!

Voorwaarde voor verspreiding is wel dat het pas volgend voorjaar gaat plaatsvinden, maar dat stellen we natuurlijk met alle plezier bij. Het wordt geen november maar mei. Geeft ons weer de tijd om dit najaar een groot fundraising event te organiseren. Daar is al een sponsor voor gevonden: We mogen een schitterend congrescentrum in Apeldoorn als uitvalsbasis gebruiken. Misschien heeft iemand van jullie een goed idee voor de invulling? We zijn benieuwd wat jullie leuk vinden c.q. waar jullie behoefte aan hebben. Voorwaarde is dat het inkomsten genereert voor het magazine. Stuur ons je ideeën! Het beste idee wordt beloond met een leuke prijs! info@deupsidevandown.nl


Daarnaast zoeken we natuurlijk sponsors en adverteerders voor het magazine. En ook daarbij kunnen we jullie inbreng goed gebruiken. Iemand nog goede contacten? Last but not least starten we weer een "Tientjes-actie". Omdat we nu geld nodig hebben voor de realisatie van het magazine, kun je het op voorinschrijving bestellen. Zo kunnen we alle tientjes die nu binnenkomen gebruiken voor realisatie. En iedereen die een tientje stort krijgt straks een magazine. mooie manier van sponsoring toch?! Lees er alles over op www.touchdownmagazine.nl!

Nog wat meer informatie (ook voor eventuele adverteerders):

Touchdown is een magazine voor mensen die open staan om anders naar het leven te kijken. Het is een mindstyle magazine. Touchdown is een blad met inhoud dat warmte geeft.

Touchdown brengt bewustzijn, inspireert, verbindt en geeft inzicht

Het magazine is opgericht vanuit de stichting de Upside van Down. De stichting heeft als doel om Down positief te belichten. Het Downsyndroom kan ons, juist ook in de huidige maatschappij veel leren. Kenmerken als verbinden, bewust leven, stilstaan bij het essentiële komen naar voren in interviews, reportages en artikelen. Deze kenmerken zijn in het magazine thema’s die leidend zijn en zich richten op dat wat voor de lezer betekenisvol is.

Het magazine telt 156 pagina’s. De lezer wordt door een juiste balans in en mix aan onderwerpen het magazine in getrokken en tussentijds geraakt door Down zonder hiermee overstelpt te worden. Van het redactionele deel gaat de helft over een van de bovengenoemde thema’s maar niet over Down. In het andere deel komt Down deels indirect en direct aan bod.

Redactionele speerpunten

* Anders kijken naar het leven
* Bewust leven
* psychologie en manier van leven
* meer met minder
* leren van een ander
* onthaasten
* Verbinden
* relaties tussen mensen
* verschillende meningen bij elkaar brengen
* Genieten van het leven
* koken & recepten
* aandacht voor gezond eten
* reizen en natuur
* Zonder meer
* terug naar de kern (van jezelf)
* Gedichten
* korte kernachtige gedichten ondersteunen en versterken de thema’s
* Beeld
* fotografie, illustraties en kunst ondersteunen en versterken de thema’s

Doelgroep

Touchdown richt zich op mannen en vrouwen. De grootste groep bestaat echter uit vrouwen tussen de 25 en 65 jaar. Ze staan bewust in het leven, zijn bezig met zelfontplooiing en geestelijke groei. Deze eigentijdse vrouwen staan open om anders te kijken naar het leven. Zij genieten van het leven en
vinden het belangrijk om dit bewust te doen. Voor de lezers is sfeer, rust en geestelijk en lichamelijk welbevinden belangrijk. De lezers besteden hun vrije tijd graag aan lezen, koken, uit eten gaan, wandelen of reizen. Ze hebben een groot sociaal netwerk, interesse in cultuur, kunst, mode en lichamelijk en geestelijk welbevinden.

USP’s van Touchdown

* Een uniek concept
* Een mindstyle blad met een natuurlijke en heldere uitstraling
* Een magazine dat je bewaart
* Bijdragen aan het positief belichten van mensen met het syndroom van Down (maatschappelijk verantwoord)
* Samenwerking met gerenommeerde fotografen en kunstenaars
* Een oplage van ruim 80.000 exemplaren
* Een landelijke verspreiding

Fijne vakantie en we kijken uit naar jullie ideeën!

Femke, Monique en Linda

Door op 28 juli 2013

Deze web­si­te gebruikt coo­kies om infor­ma­tie op uw com­pu­ter op te slaan. Som­mi­gen zijn essen­ti­eel om de web­si­te goed te laten func­ti­o­ne­ren. Ande­ren geven ons inzicht in hoe de web­si­te gebruikt wordt en hel­pen ons om de gebrui­ker­s­er­va­ring te opti­ma­li­se­ren. Wij ano­ni­mi­se­ren de IP adres­sen in Goog­le Ana­ly­tics. Met het bezoe­ken van onze web­si­te stemt u in met onze Privacy Statement.